Om Dagtilbud Midt

Dagtilbuddet tilbyder dagpleje, vuggestue og børnehave.

Dit barn kan gå i dagpleje eller vuggestue når det er i alderen 0 - 2 år.  Børnehave er for børn i alderen 3 år og frem til skolestart.

Dagtilbuddets afdelinger er:

• Dagplejen
  • Den integrerede institution Vejlen (vuggestue og børnehave)
  • Simmerbølle Børnehave
  • Børnehaven Pyramiden

På Langeland arbejder vi målrettet med inklusion. Der lægges vægt på fællesskaber hvor der er plads til forskellighed.

Læringsmiljøet tager højde for, tilpasses og tilrettelægges, så alle børn gives mulighed for at lege, for at danne relation, for udfordring og for trivsel, læring og udvikling.

Dialog og anerkendelse er vores fælles trædesten, og har betydning for vores kommunikation i hverdagen, hvor samarbejdet med forældre om barnets trivsel og udvikling er omdrejningspunktet.

I det daglige anvendes det systematiske dokumentationsværktøj Hjernen&Hjertet.

Bevidstheden og betydningen for barnet og familien af overgangen mellem hjem og dagtilbud, understøtter det gode samarbejde.

læreplansblomsten