Dagtilbuddets arbejde

Pædagogiske afsæt

Det pædagogiske arbejde tager sit afsæt i, at alle børn har krav på en hverdag, hvor de oplever sig som en betydningsfuld del af fællesskabet.

Der gives plads til forskellighed, til udfordring og til udvikling.

I hverdagen gives barnet mulighed for at udvikle sine kreative evner, sin selvstændighed, sine sociale kompetencer og sin motorik. Vi arbejder i balancen mellem selvværd og selvtillid.

Vores opgave er at skabe så trygge rammer for barnet, at leg og læring kan opstå, og venskaber trives.

Målet er, gennem dialog med forældrene, at skabe helhed for barnet, så udvikling kan finde sted.

Værdier

Værdigrundlaget tager sit afsæt i, alle børns ret til deltagelse i inkluderende børnefællesskaber, med god plads til forskellighed.

I hverdagen er inklusion og relation i fokus, og dermed de rammer og kontekster, der betinger barnets trivsel.

Der arbejdes ud fra en anerkendende tilgang. Denne tilgang betinger relationerne til både børn, forældre og hinanden. Med en forankret viden om, at alle, både børn og voksne, gør det så godt de kan.

Vi prioriterer, at barnet er aktiv medspiller i egen udviklingsproces. Det betyder, at barnet har indflydelse og inddrages i planlægningen af hverdagen.

Medarbejderen har ansvar for at være opmærksom på hvor barnet er i sin udviklingsproces, for at kunne guide videre til næste udviklingstrin.

Værdierne er ledetråde for vores samvær med hinanden i hverdagen.

./. Nærværende er udarbejdet den 21/7 2022 af dagtilbudsledelsen, og genbesøges årligt.