Børnehaven Pyramiden

Økomærke sølv

Åbningstider: Mandag-Torsdag: 6.15-17.00 Fredag: 6.15-15.45

Mobil: 40 13 47 56bål hygge

Børnehaven ligger i Rudkøbing i gå-afstand til byens villakvarterer, legepladser, bibliotek, detailbutikker, skov, havn og strand.

Børnehavens rammer er gode og kan tilpasses, afhængig af om børnene søger det store fællesskab, eller viser ønske og behov for at søge ud i mindre legefællesskaber.

Vi vil gerne kendes som et sted, hvor vi skaber plads til alle de forskelligheder vores børn udviser. Vi har inklusion og anderkendende tilgang i højsædet til børn og deres forældre. Vi ser på børns resurser frem for begrænsninger. Alle børn skal have mulighed for at deltage i et fællesskab.

Barndommen er en meget vigtig del af et menneskes liv. Barndommen har en værdi i sig selv, og samtidig indeholder barndommen potentiale for læring og udvikling til gavn for resten af livet. Alle børn skal have en tryg og udviklende barndom, hvor alle professionelle aktivt bidrager til at børnene udvikler deres potentialer.

Hverdagen i børnehaven er struktureret og genkendelig, hvorfor børnene skal være mødt ind senest klokken ni, så vi alle kan være klar til samling, frugt og formiddagens aktiviteter.

Gennem ugens aktiviteter er børnene i forskellige grupper med jævnaldrende og på tværs af alder. Vi har et nyt tema hver måned, med planlagte aktiviteter, der opfylder kravene fra den pædagogiske lærerplan. Herved sikre vi at børnene, kan udvikle sig på alle områder i deres børnehavetid.

sandbjerg

Vi har fokus på sprog gennem hele dagen. Vi sætter ord på handling, vi læser bøger, vi øver ord gennem leg og vi samtaler med børnene, hvor de øver sig i at bruge sproget.

Vi har et godt samarbejde i vores personaleteam, som gør deres bedste for, at børnene får en dejlig børnehavetid.

Er du mere nysgerrig kan du klikke på linket til vores velkomstfolder og vores læreplan.

Velkomstfolder pyramiden

Institutionsbeskrivelse Pyramiden