Sprog

I Midtlangeland dagtilbud har vi et særligt fokus på børns sprogtilegnelse og arbejder systematisk med dette.

Sproget er vigtigt for barnets personlige og sociale udvikling og giver barnets mulighed for at give udtryk for behov, følelser og ønsker, og dermed også mulighed for at indgå i sociale sammenhænge.

Vi ved at hvis vi har et særligt fokus på at øve de samme ord igen og igen, hvis de indgår i dagligdagens gøremål og oplevelser, så vil børnene som udgangspunkt lære disse ord og enten kunne bruge dem, kende betydningen, udpege dem, alt efter alder.

I Dagtilbuddet er vi opmærksomme på at børn lettest lærer sprog, når det handler om noget barnet selv er optaget af, og som handler om barnets egen hverdag.

Vi arbejder derfor med sprog på mange forskellige måder, men det er nødvendigt at I som forældre understøtter dette. Det kommer vi til at samarbejde meget mere om.

Vi har her lagt et link til inspiration.

Hjælp dit barn godt i gang med sprog - YouTube

Handleplan for sprog

Shape Created with Sketch.